Optimale klantbeleving door jouw
customer journey in kaart te brengen

Customer Journey

De customer journey is de ‘reis’ die een klant aflegt om tot de aankoop van een product of dienst over te gaan. De customer journey omvat het model waarbij deze ‘klantreis’ in kaart wordt gebracht. Ook potentiële klanten horen daarbij. De uitdaging van organisaties is om de klant niet uit het oog te verliezen en dicht bij hem te staan. Ondanks groei van het bedrijf en de aanwezigheid van veel verschillende medewerkers en afdelingen. Dat is een lastige taak; enerzijds zorgt het internet voor veel ontwikkelingen in de relatie tussen consument en bedrijf. Tegelijk wil de consument persoonlijk worden aangesproken en weten met wie hij te maken heeft binnen het bedrijf.

Onderzoeken waar klantcontact verbeteringen mogelijk zijn en de klantreis helder in kaart brengen, helpt om een positieve klantbeleving te realiseren en langdurige klantrelaties op te bouwen.

Image

Customer mapping

Customer mapping of customer journey mapping is een verrijking van de visuele weergave van de klantreis. In customer mapping wordt, naast de customer journey, ook de buyer persona meegenomen. Hierin staan onder andere belangrijke evenementen, prioriteiten, pijnpunten en het gedrag van je stereotype klant. Hiermee krijg je een goed beeld van je doelgroep.

Luisteren

When you talk, you are only repeating what you are already know.
But if you listen, you may learn something new.

Dalai lama
Image

Hulp nodig met customer journey mapping

Wij staan klaar om u te helpen

Copyright ©2020 Redsupport