Zorgen doe je samen!

In de zorgsector is de aandacht voor patiëntbeleving beperkt. Ten onrechte, want aandacht voor klantbeleving in de zorg heeft veel positieve effecten. Het belangrijkste argument moet toch wel zijn, dat als patiënten zich beter en meer op hun gemak voelen, het herstel vaak vele malen sneller gaat. Daarnaast is bewezen dat een goede sfeer en relatie tussen patiënten en behandelaar, zorgt voor veel minder fouten.

Het belangrijkste wat je misschien als eerst moet afvragen, voor wie zorg je? Is het de Patiënt in de stoel bij de tandarts of wachten in de kamer van de huisarts? De patiënt tegenover je tijdens een moeilijk gesprek of juist het familie lid wat op dat moment er naast zit.

Iedereen heeft zorg op maat nodig en vraagt dus om een andere aanpak op het gebied van patiënt beleving. Dit begint al vanaf het moment dat de mens patiënt wordt tot het moment van volledig herstel. Kijk goed naar jezelf, luister naar de patiënten en hun behoefte en vergeet nooit, zorgen doe je samen!