Je wilt de gastbeleving online verbeteren en daarbij wil je een bepaald gevoel meegeven.

Je wilt iets uitstralen en het liefst de gast hetzelfde gevoel geven als dat ze op locatie zijn. Hoe pak je dit aan en welke kanalen gebruik je hiervoor? 

Wat bepaalt de beleving
De beleving van de gast bestaat uit alle interacties gedurende de gehele reis. Hieruit kun je direct opmaken dat de beleving van een gast niet begint bij het online zoeken naar jouw organisatie of stopt op het moment dat ze zijn langsgekomen.

De volgende onderdelen bepalen mede de ervaring van de gasten.

  • De website van je organisatie
  • De social media posts van je organisatie of van andere gasten
  • Het contact met de organisatie
  • De ontvangst op locatie
  • Het verblijf
  • De aftersale
  • Nieuwsbrieven van de organisatie
  • Online boekingen
  • Hoe wordt er met een klacht of feedback omgegaan

Contact moment
Je website heeft als het goed is minimaal 2 manieren waarop gasten contact kunnen opnemen. Maar hoe speel jij hierop in. Een standaard mail met daarin het bericht dat er binnen 2 dagen een reactie komt? Een chatfunctie waar pas na 10 minuten een reactie komt? Dit komt helaas vaak voor en benadeeld de gastbeleving of erger nog, de gast haakt af.

website-mail-gastenservice.png

Omnichannel

Tegenwoordig zijn er dus veel meer kanalen die je moet inzetten om te voldoen aan de behoeften van je gasten. Het contact via diversen kanalen, apart of tegelijkertijd bepalen uiteindelijk de gastbeleving. Het contact op verschillende manieren heet omnichannel Juist om deze reden is het uitermate belangrijk om te onderzoeken of alle kanalen zorgen voor een juiste beleving.

Het doel

On en offline moet met elkaar in overeenstemming zijn. Daarnaast is het aan jou om de gast hierbij te overtreffen. Dat is niet makkelijk en kost veel meer tijd dan je misschien hebt. Toch is dit zeer belangrijk. Ons doel is om je hierbij te ondersteunen en de verbeterpunten inzichtelijk maken.
Informeer naar de vele mogelijkheden.

Informatie Aanvragen

Gastvrijheid gaat niet over grote dingen, maar over kleine dingen op het juiste moment.

Redsupport
Copyright ©2020 Redsupport