Een bezoek van mysteryguest is een welkome aanvulling op het verbeteren van de gastvrijheid.

Je wilt natuurlijk dat de gast tijdens de reis zo min mogelijk dieptepunten en voldoende hoogtepunten ervaart. Daarbij kijk je door de ogen van de gast of klant. Een bezoek van mysteryguest is een welkome aanvulling op het verbeteren van de gastvrijheid.

Het verbeteren van de gastbeleving kan pas goed verlopen als de basis op orde is. Het inzetten van een mysteryguest is dan ook vooral gericht op de interne organisatie.

Belevingsmomenten
Hierbij kan ook gekeken worden naar diverse onderdelen van uw organisatie (website, social media, contactcentrum, etc.) Natuurlijk wordt ook altijd de locatie zelf bezocht. Daarbij worden alle zintuigen (zien, horen, voelen, ruiken, proeven) meegenomen. Een aantal onderdelen van de reis zijn minder belangrijk, anderen hebben weer een grote invloed op de totaalervaring. Dit noemen we de kritische belevingsmomenten.

Onderdelen
Bij een volledig bezoek door een mysteryguest worden de volgende onderdelen doorlopen;

  • Voorbeleving (online, reserveren)
  • De reis ernaartoe
  • De ontvangst
  • Het verblijf,
  • Het afscheid
  • De nabeleving. (aftersales)

 

Scenario’s
Het is interessant om een mysteryguest bezoek te doorlopen met verschillende scenario’s en verschillende gasten. Dit levert namelijk een grote verscheidenheid aan informatie en stelt je in staat om gastvrijheid vorm te geven vanuit het oogpunt van de gast.

Om een voorbeeld te geven waarom verschillende bezoeken wenselijk zijn; Een lunch is anders dan een diner, Een weekend bezoek aan een vakantiepark levert andere informatie op dan een dagbezoek en zo is er natuurlijk ook verschil tussen hoog en laagseizoen.

mysteryguest-redsupport.png

Het belang van herhaling

Een bezoek door een mysteryguest is altijd een moment opname. Dit is wel dezelfde ervaring als hoe iedere willekeurige gast deze kan ervaren. Net als dat je wil dat je gasten terugkomen, is het ook belangrijk dat een bezoek van een mysteryguest wordt herhaald. Wij raden dan ook aan om een bezoek minimaal twee keer per jaar te laten plaatsvinden. Zo leg je de basis en kan je blijven optimaliseren.

Het resultaat

Wat een mysteryguest je uiteindelijk kan opleveren is:

  • Je leert beter door de ogen van de gast te kijken.
  • Je ontdekt wat waarde toevoegt aan de beleving.
  • Je ontdekt de zwakke plekken in de beleving.
  • Je zet de medewerkers op scherp.
  • Je werkt aan verbetering van de interne organisatie.

Informatie Aanvragen

Gastvrijheid gaat niet over grote dingen, maar over kleine dingen op het juiste moment.

Redsupport
Copyright ©2020 Redsupport