We kunnen allemaal wel een locatie noemen die we fantastisch vinden. Maar wat is voor jou de perfecte locatie?

Wat vind je dan belangrijk? Je wilt natuurlijk alles direct op orde hebben, maar vaak zal je keuzes moeten maken. Ga je dan voor een verbluffend entree of juist binnen voor een goede uitstraling? Voor de beste prijs-kwaliteitverhouding of voor de beste service? Oftewel: wat is belangrijk om als eerste te verbeteren. Wij onderzoeken de locatie of komen als gast eens bij je langs. Daarbij praten wij met personeelsleden en gasten. Zo lopen wij je organisatie door en kunnen je vertellen waaraan de ideale locatie moet voldoen.

De Impact Van Een Locatie
Laten we vooropstellen dat iedere branche zijn eigen specifieke behoeften heeft, en iedere eigenaar een eigen smaak. De locatie zorgt voor een ongedwongen en ontspannen sfeer, zonder het gevoel een gast te zijn of juist dat je je op en top gast voelt.

Voorwaarden
Vrijwel niemand heeft het direct over de ‘harde’ voorwaarden van een locatie, zoals een centrale ligging in het land, capaciteit of parkeergelegenheid. We zoeken het bij een locatie vooral in de uitstraling en de sfeer van de locatie. Daarna kijken we naar de ligging en omgeving, de prijs-kwaliteitsverhouding en de bereikbaarheid. Het gevoel moet goed zijn. Voor jezelf, maar zeker ook voor het personeel.

Huiselijke Sfeer
We hadden al geconstateerd dat uitstraling en sfeer belangrijk zijn. Maar wat verstaan we daar precies onder? Als we kijken naar eerdere onderzoeken gaat het om de totaal beleving. Deze moet het “WAUW” gevoel geven.

Deze huiselijke gezelligheid zie je eigenlijk in iedere branche wel terugkomen. Deze huiselijke sfeer wordt gecreëerd door meubelen gemaakt van ‘echte’ producten, ambachtelijk gemaakt, van pure materialen en liefst met een herkomstverhaal. De locatie moet energie geven, je moet blij zijn dat je er bent.

locatieonderzoek-redsupport.png

Het concept

Als laatst, maar zeker niet onbelangrijk, de locatie moet kloppen bij je eigen concept. Om wat voorbeelden te noemen, Je begint geen bruin café in een strak betonnen gebouw; De kans dat een chique 5 sterrenrestaurant het overleeft op een recreatiepark is ook klein; Als je een lunchroom begint met gezonde producten, zet je geen bierkaart op tafel en serveer je geen patat. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen die wij zijn tegen gekomen.

In het kort, de locatie moet kloppen bij jouw concept.

Volgende stap

Hoe nu verder?

Het opzoeken van informatie is een hele belangrijke eerste stap in het verbeteren van de gastbeleving. Maar nu, hoe ga je verder? wat zijn je volgende stappen en neem je deze op de de juiste tijd? Neem gerust contact op of vraag direct om meer informatie.

Informatie Aanvragen

Gastvrijheid gaat niet over grote dingen, maar over kleine dingen op het juiste moment.

Redsupport
Copyright ©2020 Redsupport